Premium

Yasmine, Esther en Enzo zijn collega's en familie: 'Als we samenzijn gaat het meestal over Scooperz en ons vak'

FAMILIEZAKEN | Niet alleen verbonden door de familieband, maar ook door hun professie en passie.

Yasmine, Esther en Enzo

Esther Goos (51) , dochter Yasmine Makni (23) en zoon Enzo Frieser (24) hebben een gezamenlijke passie waar ze nooit over uitgesproken zullen raken: social media.  

Esther Goos is oprichter van social media en influencer agency Scooperz met grote klanten als L’Oréal Groupe, Tango, De’Longhi en Maxi Cosi. Esther: 14 jaar geleden was mijn vader de aanstichter van het ontstaan van Scooperz. Hij heeft een bedrijf in online assessment-tools en nam me daarvoor mee naar Amerika om congressen en trainingen te volgen over online content marketing. Mijn interesse was al snel gewekt en om een lang verhaal kort te maken, besloot ik op een gegeven moment om mijn eigen bureau in social media marketing te starten.

Het gaat goed met Scooperz, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland met het hoofdkantoor in Breda en meer dan 55 medewerkers.

Dochter Yasmine werkt  ook in het bedrijf. ‘Een jaar of zeven geleden was ik op zoek naar een bijbaan. Toen ik werd afgewezen bij de Albert Heijn besloot ik bij Esther te gaan werken als community manager en dat ben ik blijven doen naast mijn studie bedrijfskunde en later mijn master in financial management. Ik wilde graag CFO worden voor een multinational, maar na een stage bij Ernst & Young  was die ambitie verdwenen. Inmiddels was mijn passie voor social media- en influencer-marketing ook aangewakkerd, zodat ik een paar jaar geleden besloot toch  - geheel tegen mijn principe in – fulltime met mijn moeder te gaan werken. Nu ben ik verantwoordelijk voor de influencer-marketing en talentmanagement.

Ook de zoon van Esthers man, Enzo werkt sinds kort voor Scooperz. ‘Ik help het creatieve team met het maken van social media-content. Ik ontwikkel concepten, werk ze uit en maak video’s voor kanalen als Instagram en TikTok. Voordat ik hier in dienst kwam, was ik actief op Youtube als influencer net als mijn broer Jeremy die samen met zijn vriendin Roos ook influencer is. Voor hen doen wij het management. Naast mijn werk voor Scooperz, werk ik ook nog twee dagen in de week als editor voor bekende Youtubers uit Amerika.’

Wat vinden jullie het mooist aan je vak?

Esther: ‘Het bouwen van communities en merken. Het mooie van social media is, is dat het open en transparant is en je gelijk feedback krijgt waardoor je direct ziet wat je werk doet. Ik vind het nog steeds gaaf als een campagne of post goed scoort en mooie reacties krijgt. De impact van ons werk en de mogelijkheid om op strategisch niveau mee te bouwen aan het succes van de meest invloedrijke merken drijft mij nog steeds iedere dag. Yasmine: ‘Ik sluit me daar helemaal bij aan. Wat ik daarnaast mooi vind, is het bouwen aan teams, dat we mensen een carrière kunnen bieden.’
Enzo: ‘Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn en dat ik kan werken voor hele gave merken.’

En hoe gaat jullie samenwerking?

Yasmine: Dat gaat eigenlijk heel goed. We zitten natuurlijk niet de hele dag op elkaars lip. Bovendien hebben we verschillende werkzaamheden, maar als we samenwerken gaat dat probleemloos. Ik denk dat dat komt omdat we alle drie dezelfde passie hebben voor het vak, het ondernemerschap en een gezamenlijk doel voor ogen hebben’.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie