Candid-platform breidt verder uit in Verenigd Koninkrijk met Houston PR

Houston treedt als onderdeel van Brand Potential toe.

Vlnr Mary Say, Kate Hoare en Ruud Wanck

Geïntegreerd communicatieadviesbureau Houston PR uit Londen sluit zich aan bij het Candid platform en wordt hiermee onderdeel van Brand Potential, het full service merkbureau. Candid versterkt hiermee de aanwezigheid in de Britse markt.

Ceo Kate Hoare, cfo Lenka Drablow en cco Jonathan Bird treden toe als partners van Candid.

Brand Potential

Houston werd in 2018 overgenomen door Hurtwood Capital en maakte een aanzienlijke groei door, zowel organisch als door de overnames. Onder meer de bureaus McOnie, Hillgate en Sixtwo werden toegevoegd. De dienstverlening werd verbreed naar kapitaalmarkt, corporate, consumer PR en digitale diensten.

In 2021 zette Candid de eerste stap in het Verenigd Koninkrijk met de toevoeging van Brand Potential. Onder leiding van ceo Mary Say is Brand Potential uitgegroeid tot een full-service merkbureau dat zich richt op insights, innovatie, strategie, design en merkreputatie. Met de toevoeging van Houston is het team uitgebreid naar 120 professionals met vestigingen in Londen, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen.

'Met de toevoeging van Houston aan Brand Potential versterken we onze merkpijler en spelen we in op de veranderende behoefte van cmo’s', zegt ceo Ruud Wanck van Candid: 'Deze laatste overname is weer een stap vooruit in onze strategie om onze dienstverlening in het Verenigd Koninkrijk uit te breiden terwijl we ons ondertussen blijven focussen op onze missie om complexiteit voor merken te verwijderen en de silo's in onze branche af te breken.'

Ceo Kate Hoare van Houston: 'We delen de ambitie met Candid om te blijven groeien en we zijn erg blij om ons aan te kunnen sluiten bij Mary Say en Brand Potential. We kennen en werken al jaren samen met hun team en hebben grote bewondering voor het werk dat ze doen.'

 

Candid zet in op verdere groei

Ceo Wanck zei eerder dit jaar tegen Adformatie dat het platform dit jaar met overnames inzet op verdere groei. In 2024 werden in Nederland al location-based advertentieplatform Mobile Journey over en TikTok- en videospecialist Dunkd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie