Alfred wint pitch Leescoalitie

Het bureau is aan de slag met een campagne die 'de magie van lezen' moet overbrengen.

Zo zien de Leescoalitie en bureau Alfred het graag.

Alfred is het nieuwe reclamebureau van de Leescoalitie. Aan een keuze ging een 'kennismakingspitch' met twee andere bureaus vooraf, die werd begeleid door Marc Oosterhout en Judith Lavalette van consultancybureau Eastwood. 

De Leescoalitie zet zich in om zoveel mogelijk Nederlanders aan het lezen of voorlezen te krijgen. De opdracht voor het Amsterdamse bureau Alfred is om samen met de tien coalitiegenoten* van de Leescoalitie een campagne te ontwikkelen die 'de magie van het lezen' overbrengt. Deze campagne wordt mede gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. 

Boekenwurm

Yvette Belt, managing director Alfred: 'In lezen schuilt zoveel rijkdom, wat maakt dat iedereen bij ons op kantoor het belang van deze opdracht persoonlijk voelt. Als ik alleen al naar mezelf kijk: vroeger was ik een echte boekenwurm, maar tegenwoordig lees ik veel minder dan ik eigenlijk zou willen. Daar moet natuurlijk verandering in komen.'

Wanneer de campagne in kwestie moet uitkomen, is niet bekend.

*De coalitiegenoten:
•    Stichting Lezen (voorzitter)
•    KB nationale bibliotheek
•    Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
•    Vereniging van Openbare Bibliotheken
•    Nederlands Letterenfonds
•    Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum
•    De Taalunie
•    Stichting Lezen & Schrijven
•    De Schoolschrijver
•    De Schrijverscentrale

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie